Skip to main content

საქართველოს მომავალი საპარლამენტო არჩევნები და რუსეთის ნეგატიური როლი

 

საქართველოს მომავალი საპარლამენტო არჩევნები და რუსეთის ნეგატიური როლი

 

ნიკა ჩიტაძე 

შავი ზღვის საერთაშორისო უნივერსიტეტთან არსებული საერთაშორისო კვლევების ცენტრის დირექტორი 


საქართველოს საპარლამენტო არჩევნებთან დაკავშირებით აუცილებელია აღინიშნოს, რომ უ
კანასკნელ პერიოდში გამოქვეყნებული ბევრი ანგარიში თანახმად, რუსეთი კვლავ ცდილობს საქართველოს შიდა საქმეებში ჩარევის ფარგლებში ზემოქმედება მოახდინოს წინაარჩევნო პროცესზე და მთლიანად არჩევნებზე. კერძოდ, კრემლის მიერ ჩამოყალიბებულია სქემა, რომელიც დეზინფორმაციულ ხასიათს ატარებს -  უკანონო ფინანსური ქმედებების, ასევე კიბერთავდასხმების კომბინაციას წარმოადგენს.

 

როგორც ქართული, ასევე ფართო საერთაშორისო საზოგადობისათვის რამდენიმე ანგარიშის გამოქვეყნების შედეგად ცნობილია, რომ ევროპაში დეზინფორმაციული აქტივობის დიდი ნაწილი რუსეთიდან მომდინარეობს. მაგალითად, ფუნქციონირებს რუსეთის სამხედრო ძალებთან დაკავშირებული ქსელი, რომელიც ჩართული იყო კოორდინირებულ არავთენტურ ქმედებაში, რომელიც მიმართული იყო საქართველოს წინააღმდეგ.

 

მოსკოვის მთავარი მიზანია, დემოკრატიულ სამყაროში მიმდინარე არჩევნებისა და რეფერენდუმების პროცესში, მათ შორის, ამერიკის შეერთებულ შტატებში, საფრანგეთში, ნიდერლანდებში, ესპანეთში (კატალონია) ავსტრალიაში, ჩრდილოეთ მაკედონიაში, ბრიტანეთში, მონტენეგროსა და სხვა ქვეყნებში აქტიური ჩარევა. თავის მხრივ, რუსეთი, რომელიც საქართველოს სახელმწიფოებრიობის დასუსტებითაა დაინტერესებული, დიდი ყურადღებით აკვირდება საქართველოს მომავალ საპარლამენტო არჩევნებს.

 

საინტერესოა აღინიშნოს, რომ დაახლოებით ერთი თვის წინ, ტრანსატლანტიკურმა კომისიამ წარმოადგინა დათქმა არჩევნებში კეთილსინდისიერი მონაწილეობის შესახებ, რაც თავის მხრივ გამჭვირვალე და ჯანსაღი საარჩევნო პროცესის გლობალურ სტანდარტს წარმოადგენს. მნიშვნელოვანია ხაზი გაესვას იმ გარემოებას, რომ კომისიამ საქართველოში არსებულ პოლიტიკურ პარტიებსა და კანდიდატებს დათქმაზე ხელისმოწერისკენ მოუწოდა.

 

ტრანსატლანტიკური კომისიის მიერ წარმოდგენილი რეკომენდაციის მიზანს წარმოადგენს საერთაშორისო ჩარევის რისკის შემცირება და საქართველოს დემოკრატიულობის მდგრადობის ზრდა საერთაშორისო გავლენების წინააღმდეგ ბრძოლაში. სწორედ ამიტომ, დათქმის ფარგლებში კანდიდატებს მიეცათ რეკომენდაცია, რომ „ჩარევით დაინტერესებულ პირებს მტკიცედ განუცხადონ, რომ უარს ამბობენ პირდაპირ თუ არაპირდაპირ დახმარებაზე უცხო ქვეყნის მხრიდან. დოკუმენტში წარმოდგენილი მოთხოვნები უკავშირდება ნებისმიერ კანდიდატს, რომელსაც სურს ღირსეული საარჩევნო კამპანიის წარმოება. შესაბამისად, კანდიდატებმა არ უნდა გამოიყენონ მონაცემები, რომლებიც შეიძლება იყოს მოპარული, ასევე არ უნდა გაავრცელონ გაყალბებული აუდიო ან ვიდეომესიჯები, როგორიც არისფეიკ ვიდეოები. ხოლო ინფორმაცია, თუ თუ საიდან მოდის მათი კამპანიის დაფინანსება, უნდა იყოს გამჭვირვალე.

 

მისასალმებელია ის ფაქტი, რომ საქართველოს ხუთმა პარტიამ უკვე მოაწერა ხელი დათქმას და ესენი არიან: „ქართული ოცნება“, „ევროპული საქართველო“, „სტრატეგია აღმაშენებელი,ერთიანი საქართველოდალელო საქართველოსთვის“.

 

Comments

Popular posts from this blog

Coronavirus and its possible impact on the world economy on the examples of international oil production and oil prices

    By: Nika Chitadze President of the George C. Marshall Alumni Union, Georgia – International and Security Research Center Director of the Center for International Studies Professor of the International Black Sea University In terms of social-economic aspects related to COVID 19, International Community is faced before the following sad reality. According to the International Monetary Fund, if humanity manages to defeat Coronavirus by the end of 2020, then the world economy will shrink by about 3%, which is a relatively optimistic scenario. By the other words, the world will suffer much worse if the international community fails to defeat Coronavirus by the end of this year. It is noteworthy that during the economic crisis of 2008-2009, the world economy shrank by only 0.08%.  As for the 3% decrease of the world economy during the year, it can be assumed that if according to today's data, the world's Gross Domestic Product

Situation in the Middle East and Black Sea Region and Possible Restarting of Turkish-American Relations

Nika Chitadze Director of the Center for International Studies of International Black Sea University President of the George C. Marshall Alumni Union, Georgia – International and Security Research Center Professor of the International Black Sea University     Introduction It is well known that military-political cooperation between the two leading NATO states, the United States and Turkey, has deteriorated significantly over the past two years. Specifically, if both countries are interested in ending the Assad regime in Syria, Washington and Ankara may be the main reason for US dissatisfaction with Syria - mainly the military support of Kurdish formations fighting the Assad regime on the Turkish state border. For its part, Turkey views armed formations created by Syrian Kurds as terrorists. In addition, official Ankara fears that a possible intensification of separatism in the Syrian - populated region of Syria could have an effect on activating

Russian Foreign policy

By Nika Chitadze Ph.D. President of the George C.Marshall Alumni Union,Georgia-International and Security Research Center  Partnership for Peace Consortium of Defense Academies and Security Studies Institutes. Partnership for Peace Information Management System. http://members.pims.org/groups/george-c-marshall-alumni-union-georgia. George C. Marshall Center. Garmisch-Partenkirchen, Germany. June, 2008.     Russian Foreign policy Today’s world is the whole society, linked tightly with each other, sharing different cultural values, economy, natural resources, huge flow of information, as a result state couldn’t be viewed as an isolated, separate entity, but as the part of the globalized world. Civilization leads us towards globalization or may be in contrary… rejection of globalization gives nothing but crisis, (as an example can be considered Iran, North Korea…).   Modern, developed government couldn’t exist without international relations; however here we don’t ha